Una llum a l’ombra

MARTINA LORENTE_3ème D Lycée Comte de Foix

Vaig observar l’ombra darrere aquell edifici vell. Una mirada buida penetrava l’ambient obscur, el corrent d’aire deia tartamudejant paraules incomprensibles. Atansant-m’hi, li vaig agafar la mà, l’ombra es va aixecar mirant al cel amb l’esperança fixa als ulls. Poder escapar d’aquella angoixa cada vegada era més a prop. Vam caminar durant una estona, fins que la llum s’intensificava a l’horitzó. L’ombra tremolava mentre caminava cap a la resplendor. Es va començar a desintegrar amb l’aire. Veia com les inseguretats que m’envoltaven s’esvaïen. Vaig entendre que tots necessitem trobar la llum que il·lumina el nostre camí cap al futur. 

Un lloc especial per sempre

MARGAUX BUFFA_3ème D Lycée Comte de Foix

La Júlia va començar a treballar en una cafeteria, i cada tarda, el Lucas hi entrava per demanar un capuccino. Un dia que plovia, la Júlia va sortir corrents per anar a rescatar un gosset que tremolava de fred a sota un banc. El Lucas, que l‘estava veient des del carrer, va obrir el seu paraigua i li va fer senyal perquè s’hi refugiés amb el gosset. Van entrar a la cafeteria, es van asseure junts, i van parlar del gosset i d’altres temes. No recorden quan exactament van deixar de ser només client i bàrman, perquè des d’aquell moment van ser els millors amics del món i aquell cafè es va convertir en el seu lloc especial per sempre.